361245
regisztrált gyermek
2025. augusztus 17. 19:05

Társasjáték-készítő pályázat

Kiknek szól?
Gyerekeknek, családoknak, pedagógusoknak.

Feladat:
Tervezzetek és készítsetek egy saját társasjátékot (vagy kártyajátékot), amely állatvédelmi témát dolgoz fel, játékosan tanít a felelős állattartásra, állatjóllétre és együttélésre a vadon élő állatokkal. A játék legyen játszható, érthető szabályokkal, és tartalmazzon pozitív, jogszerű megoldásokat.

Célok

  • Empátia és állatjóllét szemléletének erősítése
  • Problémamegoldás, együttműködés, rendszerben gondolkodás fejlesztése
  • Fenntarthatóság: újrahasznosított anyagok kreatív használata

Választható témák

  • Felelős gazdiság (10 alapszabály)
  • Az 5 állatjólléti szabadság
  • Menhely & örökbefogadás – folyamat és jó gyakorlatok
  • Városi vadak – például sünök, denevérek, madarak védelme, konfliktuskezelés
  • Haszonállatok jólléte – megfelelő tartási körülmények
  • Megelőzés & bejelentés – mit tegyünk, ha bajban látunk állatot

Kötelező elemek (minden játékban)

  1. Játékszabály (1–2 oldal) – cél, előkészítés, kör menete, győzelmi feltétel(ek).
  2. Játékkomponensek – tábla/kártyák/figurák/marker(ek).
  3. Állatbarát üzenet – a játék során 3–5 konkrét helyes gyakorlat tanulható.
  4. Játszhatóság – 1 tesztjáték rövid leírása (kik játszották, mit javítottatok).
  5. Forráslista – min. 2 megbízható hivatkozás (szakmai pontosság miatt).

Anyaghasználat, formátum

  • Előnyben az újrahasznosított anyagok (karton, papírdoboz, kupak, textilmaradék stb.).
  • Ajánlott dobozméret: A4–A3 (tárolhatóság miatt).
  • Print&Play előnyben részesített (nyomtatható PDF-készlet).

Korcsoportos ajánlások

  • Bölcsőde/óvoda (3–6): egyszerű mozgás-vagy memóriamechanika, piktogramok, 10–15 perc.
  • Alsó (6–10): kooperatív cél, dob-lép vagy kártyahúzás, 15–25 perc.
  • Felső (11–14): könnyű erőforrás-/kockázatkezelés, eseménykártyák, 25–40 perc.
  • Középiskola (15–18): döntésháló, forgatókönyvek, együttműködő stratégia, 30–60 perc.

Játéktípusok & ötletek

  • Kooperatív menedzsment: „Menhely-Menedzserek” – együtt biztosítjátok a 5 szabadságot a beérkező állatoknak.
  • Útvonal-/élőhelyépítés: „Városi Vadmentők” – zöld folyosók, odúk, itatók kiépítése.
  • Kártyaszett-gyűjtés: „GazdiIskola” – helyes eszközök, napi rutinok párosítása.
  • Eseménykezelés: „Ivartalanító Akció” – erőforrások beosztása kampányban.
  • Dilemmakártyák: „Mit tegyek?” – jogszerű bejelentési útvonal kiválasztása.

Beküldendő anyagok

  1. Játékszabálykönyv (PDF/Word, 1–2 oldal) – világos, ábrával is lehet.
  2. Fotók a prototípusról (min. 6, max. 12 kép).
  3. Komponenslista és nyomtatható lapok (PDF).
  4. Gyors ismertető: 5 sor – téma, korosztály, játékosok száma, időtartam, fő mechanika.
  5. Tesztjelentés: 5–8 mondat – kikkel próbáltátok, mit tanultatok.
  6. (Opcionális) 60–90 mp videó-pitch (telefonos is elég).

Beküldés: az anyagokat az allatvedelmitemahet@im.gov.hu címre várjuk.

Határidő és díjazás

  • Benyújtási határidő: 2025. október 25.
  • A legkreatívabb játékokat zsűri díjazza (I–III. hely).
  • Minden pályázó oklevelet kap.

Nevezési sablon (másolható az e-mailbe)

  • Csapat/kategória: (bölcsőde/óvoda/alsó/felső/középiskola/gyermekotthon/család/pedagógus)
  • Intézmény/család/pedagógus, település:
  • Kapcsolattartó neve, e-mail, telefon:
  • Játék címe:
  • Korosztály, játékosszám, játékidő:
  • Rövid leírás (max. 1200 karakter):
  • Fő mechanika(k):
  • 3 állatbarát üzenet, amit a játék tanít:
  • Újrahasznosított fő anyagok:
  • Link(ek) / csatolmányok (fotók, PnP, videó):